פנו אלינו

מלאו את הטופס הקצר ואחזור אליכם בהקדם

    תביעה על הוצאת דיבה

    מי שנכתב עליו דבר מה שאינו חיובי בפורומים פומביים ברשת האינטרנט או העיתונות הכתובה רשאי לבחון את האפשרות של קבלת פיצוי מצד הכותב, בין אם יפנה אליו ישירות ויביע את הבעייתיות של העניין ובין אם יבחר להגיש תביעה על הוצאת דיבה. בעידן הרשתות החברתיות ישנם לא מעט מקרים שבהם קלה האצבע על המקלדת וגם כאשר אנשים מעוניינים להביע דעה בצורה אובייקטיבית עליהם לוודא שהם יודעים איך לעשות את זה על מנת שלא לעבור על חוקים שקשורים בתחום של הוצאת דיבה או הוצאת לשון הרע. באופן כללי אפשר לומר שהוצאת דיבה מתייחסת לאמירת דבר שקר ברבים.

    מה התהליך של הגשת תביעה על הוצאת דיבה?

    מי שנכתב או נאמר עליו דבר מה שאינו נכון או כזה שיש בו הכפשה או חוות דעת שלילית יכול לבחון את הנושא של הגשת תביעה על הוצאת דיבה ודרישה לקבל פיצוי כספי מהכותב. לשם כך עליו לפנות אל עורך דין שעוסק בתחום זה של הוצאת דיבה ולשון הרע. לא תמיד אנשים יודעים איך מותר להתבטא ברשתות החברתיות או בפורומים כאלה ואחרים וגם אם נושא זה או אחר נכתב בתמימות הדעת יתכן ויש בו פגיעה שעלולה לגרום לנזק ממשי ומצטבר. מכאן החשיבות של פנייה לייעוץ מקצועי מעורך דין שעוסק בתחום זה וקבלת חוות דעתו.

    המודעות הגבוהה לנושא של הוצאת דיבה

    למרות הנוחות של הפלטפורמות הדיגיטליות חשוב מאד לדעת מה מותר או אסור לעשות ואיך נכון או לא נכון להתנהל. גם אם לא יודעים אין זה אומר שמותר להתבטא בחופשיות ולכן גם אם שורים בסערת רגשות חשוב לשים לב לכל מילה שכותבים, אומרים או מקלידים. במידה וחשים שאדם אחר כתב או אמר דברים שליליים או שקריים חשוב לאסוף עדויות וראיות ולבחון את האפשרות של הגשת תביעה על הוצאת דיבה עם עורך דין שמתמחה בתחום.

    מתלבטים בנוגע למקרה של הוצאת דיבה? פנו לייעוץ למשרד עורכי הדין איתי ליבנה ותקבלו מענה פרטני, מקצועי ודיסקרטי עבורכם.

    תביעת הוצאת דיבה

    הוצאת דיבה הפכה בשנים האחרונות לנושא מדובר מאד בקרב כל מי שיש לו גישה לרשת האינטרנט ולרשתות החברתיות. בשל הקלות הרבה שבה אפשר לשכנע אנשים בנוגע לעניין שקרה או לא קרה ישנה מודעות גבוהה לנושא הזה ואנשים ברוב המקרים יידעו שלא כל דבר אפשר לכתוב או להגיד בדיוק כמו שרוצים. גם הבעות דעה תמימות עלולות לגרום לכך שמי שמדובר בו ישקול להגיש תביעת הוצאת דיבה ולכן חשוב לדעת איך נכון להתנהל ולהתנהג. עורכי דין שעוסקים בתחום זה עסוקים בהחלט בבחינה של מגוון מקרים שבהם אנשים שנפגעו מחוות דעת הוא התבטאויות רוצים לדעת האם אכן הייתה הוצאת דיבה בעניינם.

    מתי צריך לשקול להגיש תביעת הוצאת דיבה?

    הוצאת דיבה היא פרסום ברבים של דבר שקר אודות אדם זה או אחר, ארגון, חברה או עסק. בעידן הרשתות החברתיות יתכנו מצבים שבהם אנשים ינסו להכפיש את השם או הכבוד של אחרים, בין אם מתוך נושא ענייני ובין אם כי הם חושבים שהם מביעים את דעתם. תביעת הוצאת דיבה יכולה להופיע גם אחרי כתיבת מילים שליליות שיש להן גיבוי בתיעוד או ראיות ולכן חשוב מאד לדעת מה מותר או אסור לכתוב ואיך מותר או נכון להתנהג גם במישור הווירטואלי. כל אדם צריך לנשום עמוק גם כשהוא שרוי בסערת לרגשות ולהתאפק לפני שיכתוב או יגיד דברים.

    אל מי פונים כאשר יש חשש להוצאת דיבה?

    כך או כך, מי שיגיש תביעת הוצאת דיבה יהיה אמנם אותו אדם שחש נפגע גם עורך דין שמתמצא בתחום זה יהיה מי שיגיש את התביעה בפועל. חשוב לקבל ייעוץ אישי ופרטני כאשר מתעורר החשד או כאשר לא בטוחים האם אמירה או כיתוב אלה ואחרים הם אכן הוצאת דיבה או שמא הבעת דעה לגיטימית ומותרת. עורך הדין יידע להנחות כל פנייה וכל מקרה שיגיע אליו.

    במשרד עורכי דין איתי ליבנה מציעים שירותים במגוון תחומים ומומלץ להגיע לקבל ייעוץ ראשוני אישי, מקצועי ודיסקרטי בכל מצב של חשש להוצאת דיבה.

    תביעת דיבה ללא הוכחת נזק

    הוצאת דיבה היא אמירה או כתיבה של דבר שקר אודות אדם אחר ויכול להיות זה גם נגד עסק או ארגון. בניגוד לעבירות אחרות על החוק שבהן צריך להוכיח שנגרם נזק כלשהו – בנושא ל הוצאת לשון הרע או דיבה אפשר להגיש תביעת דיבה ללא הוכחת נזק, שכן אי אפשר לדעת האם לא נגרם נזק שלא רואים או לא יודעים אותו. לדוגמה, אם נכתב ברשתות החברתיות דבר מה שלילי על עסק זה או אחר, אין לדעת האם אנשים יקבלו החלטה בנוגע למה שהיה כתוב ולכן יתכן שנגרם נזק שאי אפשר להוכיח אותו.

    איך מגישים תביעת דיבה ללא הוכחת נזק?

    במידה ונכתב או נאמר דבר מה שלילי, בין אם הוא נכון או שקרי, מומלץ לפנות אל עורך דין שמתעסק בתחום על מנת שיחווה את דעתו המקצועית האם אכן מדובר בהוצאת דיבה. בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות חשוב מאד לשמור צילומי מסך, הקלטות קוליות או כל תיעוד אחר למה שנאמר או נכתב על מנת לבחון את האפשרות של הגשת תביעת דיבה ללא הוכחת נזק. כאשר יש בתמונה עורך דין מנוסה שמכיר לעומק את התחום ויודע בדיוק מה צריך לעשות ואיך צריך להתנהל אין ספק שהלקוח יקבל עצות טובות שתהיינה נכונות עבורו והוא יוכל להתנהל על פי השקפת עולמו.

    המודעות הגבוהה לכל מה שנאמר ונכתב בפומבי

    בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות אין זה פשוט להישמר ולא להתבטא מתוך סערת רגשות. כאשר מבינים שיש השלכות משפטיות ואפשר גם להגיש תביעת דיבה ללא הוכחת נזק הרי שזה מהווה את התמריץ הדרוש לזהירות מירבית ולהבנה שבצד השני יש אדם או עסק שעלול להיגרם להם נזק של ממש בעקבות הדברים שידוברו או ייכתבו. במקרה שלא בטוחים בלשון החוק מומלץ לפנות לעורך דין מנוסה ומקצועי ולקבל את חוות הדעת שלו בנוגע למקרה הפרטני.

    עורך הדין איתי ליבנה עוסק בנושאי הוצאת דיבה ולשון הרע ומומלץ להגיע לקבלת ייעוץ פרטני בנוגע לכל מקרה שקורה.

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין
    דילוג לתוכן