פנו אלינו

מלאו את הטופס הקצר ואחזור אליכם בהקדם

    עורך דין הוצאת דיבה

    המושגים הוצאת דיבה ולשון הרע נחשבים למקבילים בשפה המשפטית המקצועית ויש אנשים שלפעמים מתבלבלים ביניהם. באופן כללי כאשר מחפשים עורך דין הוצאת דיבה עושים את זה בשל דבר שקר שנאמר או נכתב כלפי אדם זה או אחר וגורם לו נזק. ההבדלים הקטנים בין שני מושגים אלה מתייחסים בדיוק לנושא שנאמר או נכתב והאם מדובר בדבר אמת או בדבר שקר. בעידן הרשתות החברתיות ורשת האינטרנט שבה אנשים רבים יכולים לבטא את עצמם בקלות רבה מדי חשוב לדעת מה אומר החוק, מה מותר או אסור לכתוב ומפני אילו מקרים מגן החוק.

    במה יכול לעזור עורך דין הוצאת דיבה?

    מי שרואה שכתבו או התבטאו כנגדו בכל פלטפורמה שהיא, בין אם מדובר בדבר אמת או שקר צריך להשיג הוכחות (צילומי מסך במידה ומדובר בפלטפורמה מקוונת) ועליו לפנות כמה שיותר מהר אל עורך דין הוצאת דיבה, לספק לו את ההסברים בנוגע ליחסי רקע, אם קיימים ולהציג את ההוכחות שיש לו לעניין. עורך הדין, על סמך הניסיון שלו בתחום והידע המקצועי שרכש יוכל לקבוע האם אכן מדובר בהוצאת דיבה ובמידה וכן – איך יהיה הכי כדאי או נכון להתנהל עם העניין. יתכן ויהיה צורך להגיש תביעה ויכול להיות שיהיה עדיף להתחיל לפנייה מרומזת למחיקת התוכן ולהתנצלות בפניו של האדם שנפגע.

    החשיבות של ביטוי מושכל

    חשוב להבין למה הנושא של הוצאת דיבה הוא לפני הכל עניין משפטי – זאת מפני שכיום בעידן הרשתות החברתיות דעה כזאת או אחרת בכל נושא שהוא יכולה לגרום לנזק ממשי, בין אם לפגיעה בכבודו של אדם ובין אם לפגיעה אישית בו. עורך דין הוצאת דיבה יבחן לעומק כל מקרה ומקרה שיגיע אליו ויבדוק לא רק את הביטוי עצמו אלא גם את ההשלכות שלו על החיים האישיים של אותו אדם או עסק, האם הייתה בהם פגיעה בשל הנאמר או הכתוב.

    מחפשים ייעוץ בנוגע להוצאת דיבה? פנו אל משרד עורכי הדין איתי ליבנה ותקבלו מענה מקצועי, קשוב ויחס אישי.

    עו"ד הוצאת דיבה

    הוצאת דיבה היא אמירת דבר שקר בפומבי על אדם זה או אחר, דבר אשר עלול לגרום לו נזק או לפגוע בכבודו ובשמו הטוב. ההגדרה של הוצאת דיבה נחשבת לדומה מאד להגדרה של לשון הרע כיום ולכן הרבה אנשים מבלבלים בין המושגים. בעידן טכנולוגי ודיגיטלי מתקדם שבו יש לאנשים רבים את האפשרות לומר או לבטא את אשר על ליבם בצורה כמעט חופשית כל אחד רוצה לוודא שכבודו נשמר. במידה ואכן נאמרים דברים שליליים, אמיתיים או כוזבים אפשר לפנות להתייעצות של עו"ד הוצאת דיבה שיסייע בהבנת הסיטואציה ובדרך הנכונה ביותר להתנהל בעת התרחשותה.

    איך יכול לסייע עו"ד הוצאת דיבה?

    מי שרואה שיש שיח בנוגע אליו אישית בצורה גלויה ומפורשת או בנוגע לעסק שהוא מנהל יכול לנסות ראשית לפנות בעצמו לגולשים או הכותבים וליישר את ההדורים. במידה ואין הוא מצליח או שמא הוא יכול להרגיש פגיעה של ממש או נזק שנגרם לו בשל התבטאות זו או אחרת עליו לפנות אל עו"ד הוצאת דיבה, להציג צילומי מסך או הוכחות להתבטאויות ולהתייעץ מה הכי כדאי לעשות. הרשתות החברתיות למשל מאפשרות לחברים בהן לשתף דברים, לרבות חוות דעת חיוביות ושליליות כאחד על כל עסק או אדם ולכן יש חשיבות גבוהה לדעת מה מתיר החוק לכתוב בפומבי ומה לא. לא הרבה אנשים יודעים זאת.

    הרצון לשמור על שם טוב

    כל אדם או בעל עסק רוצה לשמור על שמו הטוב ועל חוות דעת חיוביות שכל גולש ברשת האינטרנט יוכל לראות ועל בסיסן לקבל את ההחלטות שלו. בעזרת עו"ד הוצאת דיבה אפשר להבין בדיוק מה מותר לכתוב או להביע ומה ייחשב כעבירה על החוק. מומלץ לכל אדם לדעת זאת, בין אם הוא עומד להיות זה שיכתוב את חוות הדעת ובין אם הוא זה שחוות דעת כאלה ואחרות ייכתבו עליו.

    במשרד עורכי הדין איתי ליבנה מציעים מגוון שירותים מותאמים אישית לכל לקוח ולכל פונה ובכלל זה פניות בנוגע להוצאת לשון הרע והוצאת דיבה.

    עורך דין תביעת דיבה

    עם התחזקותן היומיומית של הרשתות החברתיות והפיכתן לפלטפורמה של שיתוף מידע, המלצות על עסקים וגם ביטוי חוות דעת שליליות עלתה המודעות גם לתפקידו החשוב של עורך דין תביעת דיבה במעגל הזה של חופש הביטוי. ישנם חוקים וכללים אשר חלים גם במרחב הווירטואלי ולא תמיד הם ידועים לכל אלה האוחזים במקלדת וחשוב להם לשתף מדם ליבם חוות דעת שלילית. על מנת לעשות את זה נכון יש צורך בבחירה מושכלת של מילים וניסוח וליתר ביטחון מומלץ לדעת מה מותר או אסור לכתוב כלל. במקרים חמורים של הפרת הכללים יש גם לא מעט תביעות.

    מתי צריך לפנות אל עורך דין תביעת דיבה?

    כאמור, ישנם חוקים בנוגע למה מותר או אסור לפרסם ברבים, בין אם בפלטפורמה מקוונת ובין אם בכתובה או באמירה בעל פה. יש לשמור על שמו הטוב של אדם או על העסק שלו ולכן יש חשיבות לדרך שבה מבטאים גם חוות דעת שליליות. עורך דין תביעת דיבה יוכל לסייע להבין האם התבטאות זו או אחרת יש בה עבירה על החוק, כמו גם יבדיל בין הוצאת דיבה לבין הוצאת לשון הרע. כיום אמנם המושגים נחשבים לקרובים ודומים אך הוצאת דיבה דנה בעיקר בביטוי דבר שקר ולשון הרע בהכפשה שיש מן האמת. בעזרת עו"ד אפשר לגבש החלטה איך לנהוג.

    המקום של עורך דין מתחום זה כיום

    אין ספק שמאד מפתה לעשות שימושים פומביים בפלטפורמות כאלה ואחרות על מנת להביע שביעות רצון ורגשות חיוביים ושליליים כאחד. יחד עם זאת ולמרות שבמקרים רבים דברים נאמרים או נכתבים בלהט או בסערת רגשות, חשוב לעצור לפני כן ולוודא שאכן כותבים או אומרים דברים שמותר להביע באופן פומבי. עורך דין תביעת דיבה יכול לשלוח מכתב התרעה שמטרתו לגרום להתנצלות ומחיקת הדברים הכתובים אך גם יכול לסייע בהגשת תביעה במידה ויגיע למסקנה שזה מה שמתבקש.

    עורך הדין איתי ליבנה עוסק בייצוג וייעוץ ללקוחות בנוגע להוצאת לשון הרע והוצאת דיבה ויסייע לכל לקוח ולכל פונה בנושאים אלה.

    פנו אלינו

    מלאו את הטופס הקצר ואחזור אליכם בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן